Alhamdulillah

Monday 27 October 2014

#Tazkirah #MuhasabahDiri #Kiamat #bumiBerputarLaju

Di kelantan. Skrg ni. Zohor masuk jam 12.55. Asar. 4.15. Maghrib. 6.58 . isya' 8.05. Dh mcm dok kat belah sabah sarawak. Solat awal jee rasaa.. Sbnrnya tu tnda bumi mkin laju laju laju laju putarannya.. So. Mmg betullah. Kmgkinn besar matahari akan trbit dri belah Barat x dpt disgka mmndgkn klajuan bumi brputar skrg.. Mmg bila2 masa ja mathri bleh naik belah barat. Bagi NASA dn org non muslim ini adlh kejadian fenomena alam yg NORMAL. Tp bg yg Islam. Ini adlh ptnda BESAR. . Dah ready ke kita smua? Dh yakin smpat taubat? Bgi yg dah taubat, dah yakin ke TAUBAT kita tu Allah TERIMA... Takut x smpt trima ja.. Allahu. Moga kita bagi yang beragama islam mati dalam husnul khotimah. insya Allah. 
 Pada hari kiamat akan keluar seekor binatang dari neraka jahanam yang bernama "Huraisy" berasal dari anak kala jengking. Besarnya Huraisy ini dari timur hingga ke barat. Panjangnya pula seperti jarak langit dan bumi. Malaikat Jibril bertanya : "Hai Huraisy! Engkau hendak ke mana dan siapa yang kau cari? " Huraisy pun menjawab. "Aku mahu mencari lima orang. Pertama, orang yang meninggalkan sembahyang. Kedua, orang yang tidak mahu keluarkan zakat. Ketiga, orang yang derhaka kepada ibubapanya. Keempat, orang yang bercakap tentang dunia di dalam masjid. Kelima, orang yang suka minum arak. "
#jomshareilmu....
#semogakitasemuadlmredhaIllahi
#mohonshare

No comments:

Post a Comment

Teks Opening Moderator Online Webinar "Social Enterpreneurship"

  Bismillahirrahman  Arrahim,  Yang Berusaha,  Ketua Unit Keusahawanan Politeknik Muadzam Shah,  Ketua Jabatan Perdagangan,  Puan Junaida bi...