Alhamdulillah

Friday 11 January 2019

January 2019

Ternyata hari demi hari, perasaan sedih tak dapat nak d bendung. Aku tak dapat nak gambarkan macam mana perasaan aku sebenarnya. Tak sanggup untuk aku menyingkap helaian-helaian kenangan lama sejak tahun 2011 aku menapak dan membina kerjaya serta kehidupan di bumi Kuching, Di bumi kenyalang ini.

Siapa pun akan rasa seperti yang aku rasa. Ada orang meluahkan rasa sedih, rasa rindu, rasa tak dapat nak berpisah dan lain-lain rasa. Aku cuba sedaya upaya untuk menjauhkan diri aku untuk tidak merasakan diri ini terlalu "attached" dengan apa yang telah aku lalui. Aku bukan lah orang yang kuat untuk mengharungi saat-saat seperti ini.

Aku menjauhkan diri dari semua. Langkah aku berpindah ke Unit lain, tak lain dan tak bukan, untuk aku menjauhkan dan mengurangkan rasa rasa itu. sedikit sebanyak aku langkah aku nampak seperti berjaya pada aku.

Sebenarnya, selepas melepasi lima tahun berada d sini, aku tak rasa aku nak berpindah. Aku semakin selesa dan semakin merasakan aku punya tempat di sini, tapi apakan daya, aku sentiasa melihat kepada peluang-peluang yang ada. Aku nampak dan cuba "grab" peluang yang ada depan mata. Alahmdulillah, rezeki itu bukan tugas kita seorang hamba yang hina ini. Aku percaya kepada rezeki dan usaha yang telah aku buat.

Aku akan tetap merindui kuching. Kuching senantiasa ada tempat di hatiku.

No comments:

Post a Comment

Teks Opening Moderator Online Webinar "Social Enterpreneurship"

  Bismillahirrahman  Arrahim,  Yang Berusaha,  Ketua Unit Keusahawanan Politeknik Muadzam Shah,  Ketua Jabatan Perdagangan,  Puan Junaida bi...